top of page
  • תמונת הסופר/תשרון אלדר

טיפ 19: ראש השנה -שנה טובה והמלצות כלליות


הידעת? הישראלי הממוצע מעלה 2 ק"ג בתקופת החגים

יש מגוון אתגרים בתקופת החגים, למשל: •ריבוי ארוחות עם תפריט עשיר ומגוון •יציאה משגרה •חופשות ונסיעות •קבלת מתנות-מארזי חג של ממתקים •פחות פעילות גופנית , מסגרות חוגים בחופש

ומהם האתגרים שלך??

לכן אני תמיד ממליצה למי שבתהליך הרזייה, להגדיר בתקופת החגים מטרה ריאלית. למשל, שמירה על המשקל. או "מזעור נזקים" כפי שאני אוהבת לכנות את זה.


להלן מספר טיפים להתנהלות בחג:

לפני:

תכנון התפריט לערב החג - מארחת? הקפידי שבתפריט החג יהיו מגוון מנות בריאות ופחות עתירות בקלוריות. למשל: הכיני תוספת של אנטיפסטי בתנור, פטריות צלויות, שעועית ירוקה ארוכה ורצועות פלפלים במגוון צבעים, סלט חסה, קינואה אדומה וכו'. מתארחת? הציעי להביא מנה. למשל שעועית ירוקה ארוכה ורצועות פלפלים במגוון צבעים. כך תדעי שלפחות יש מנה אחת שאת יודעת בדיוק מה הוכנס אליה.

קניות בסופר - עם כל המבצעים המפתים לחג, קל להתפתות ולקנות דברים מיותרים הביתה. חבל להכניס פיתויים מיותרים לבית...ערכי רשימת קניות מסודרת והיצמדי אליה. או ערכי קניות באינטרנט והזמיני משלוח הביתה.

ארוחה מבושלת – בדרך כלל עתירה יותר בקלוריות ולא בהכרח מדוייקת בכמות שלה ולכן אני ממליצה לאכול ארוחה מבושלת פעם אחת ביום בלבד. הארוחה השנייה תהיה כריך או סלט. לכן בערב החג (כמו בערבי שישי) החליפי בין סדר הארוחות בין צהריים לערב.

לבשי בגד מעט צמוד לארוחת החג – אין כמו תזכורת קטנה (:

הגיעי רעבה אך לא מורעבת לארוחת החג - אכלי חצי שעה לפני שאת יוצאת מהבית ארוחה קלה כגון: פרי או יוגורט טבעי עם 7 שקדים או פרוסת לחם קל עם ממרח או חצי גמבה ממולאת בגבינה.

בארוחת החג:

נוהל הצלחת - הביטי במגוון המנות על השולחן ואז מלאי את הצלחת פעם אחת בלבד! הרי כשיש מגוון - אוכלים יותר - הוכח מחקרית שככל שיש יותר מגוון של מנות, כך אוכלים יותר, רוצים לטעום מהכל. ולכן.... הקפידי על "נוהל הצלחת".

כגודל המנה - כך גודל ההשמנה – שימי לב לגודל המנה ופשוט אכלי בכמות שפוייה.

"רווח בתנועה" – כל תנועה עדיפה על אפס תנועה (גם אם אינה מוגדרת כאימון).. עזרי למארחת להגיש את המנות, לפנות את הכלים וכו'.

קינוח – ברור שלאכול. (בשפיות  )

ואחרי...

בלי יסורי מצפון - גם אם חשת שאכלת יותר ממה שתכננת וחרגת מהנורמה, פשוט חזרי לשגרה. מרגשות האשמה שגוררות המשך אכילה מיותרת משמינים הרבה יותר מאשר החריגה עצמה.

הציבי מטרה ריאלית - גם אם את בתהליך הרזיה כרגע, זכרי שהמטרה בתקופת החגים היא למזער נזקים ולשמור על המשקל, אם ירדת זה נהדר אך לא להתאכזב אם לא. הישראלי הממוצע מעלה בתקופה זו 2 ק"ג, חשבי איך החג היה נראה אילולא היית כרגע בתהליך.

קיזוז - אם חשת שחרגת, הוסיפי פעילות גופנית באותו שבוע, מעבר לפעילות השגרתית או בצעי תפריט קיזוז במשך יומיים לאחר החג.

והכי חשוב תהני מהמשפחה, מהחברים, מהחג שנה נפלאה לך ולבני ביתך

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page